2009-04-23

Hallå hallå. Lång dag idag. Först någon föreläsning om att jobba i eu länder eller nått, sedan matte men läraren kom aldrig. Docks å öppnade Äckel, och skrev en knäpp uppgift på tavlan. Och ingen tror på mitt svar! Den gick såhär: Tre personer gick på bio, och de kostade 10 kr var. Men när de betalade så fick de 5 kr tillbaka så de betalade bara 25 kr. Och för dem 5 kronorna köpte de godis för två kr. Och de andra tre kronorna delade upp. Och det blir 9+9+9+2 =29 vart tog den sista kronan vägen?
Alla tjatar om att den kronan inte fanns, att han tänkt fel, att blablabla. Men hur svårt kan de vara? man tar ju 25kr/3 = 8,33333.. Sedan 5-2=3/3=1 Och då blir de 8,333333.. + 1 = 9,33333.. Alltså har de kvar den ena enkronan för att typ dela upp den sedan när de kommer hem på nått konstigt vänster. Ellerhur?! Så fan ge er. Jag har rätt. och jag borde få pris för det. För tydligen kunde han själv inte svaret! Efter de så hade vi idrott, och det vart nån människa där o "undervisade" oss i body attack eller nått i den stilen. Sånt är inte min grejj. Jag hängde inte med ett skit, när jag väl kommit in i de, så gjorde hon en annan sak. Jag stog mest o skrattade OCH tog pauser. För hon sa att de vart bra om man tog pauser. Ha. Hon menade säkerligen inte att man skulle ha paus i 45 minuter och jobba på i 15 minuter. Men vafan, jag har träningsverk så antagligen dög de med de där minutrarna! Men jag lovar, de vart de mest jobbigaste jag någonsin har gjort! När musiken väl stannat så började den igen. De blev inga riktiga pauser ungefär. Nej sådant hoppar man gärna över. Sen vart de naturkunskapsprov, det gick käpp åt skogen. Spanskan.. Lala. Jag fick G på provet! Deni! När jag räknade poängen så vart de 141,5 men hon hade skrivit 147,5 så vafan :D Max poäng vart 267 eller nått. De känns inte jättre bra dock. Gillar inte när de blir så mycket poäng. Jag e van vid att de blir typ max 40. Då känns de inte jätte illa om man får 20. Men när de skilljer mer än 100 poäng. Då känns de förjävligt. Men jag fick G och jag är lite nöjd :) G vart ju faktiskt 125 och VG typ 170 så de vart ju ändå ett ganska vanligt g. Inte minus iallafall :)

Jag har precis käkat fiskpinnar. Vetni? Remoladsås är nog den goaste såsen! Det är synd att den bara går o ha till potatis.

Nä nu ska jag nog fan i mej göra nått vättigt?
Haj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar