2009-04-16

Idag gjorde jag världens roligaste sak! Kollade på Dog whisperer idag eller igår, minns inte. Och så vart de en jakthund som gjorde precis som Bazze, nosade hela tiden i marken och drog osv. O så berättade han att för att hunden skulle kunna gå lugnt åp promenader så behövde den få använda sin kraft, annars så tar den ut de på promenaderna. Så För att få slut på energin så skulle man låta den dra när man åker inlines, skateboard eller cyklar typ. Och Eftersom att jag testat med att görra som han sagt med andra hundar när de drar, typ bara dra hunden intill sig och knuffa med benet och göra ett ljud, Och de har inte funkat. Så jag provade de där med inlines idag. O nog fan hjälpte det! De räckte med att han drog mej upp och ner för cykelbanan, sen vart han trött och gick ganska lydigt jämte mej. Eller snarare små sprang. Men fan, fatta vad chill, när jag vant mej lite vid det, o lärt mej bromsa utan att han ska dra iväg mej, då ska jag fan i mej sluta att gå. De e fan jobbigt, nu e de helt chill bara stå upp. Bazze sköter resten. Dock så borde han nog inte ha halsband på sej, tror inte det är så bra för hans hals. Får testa med selen imon. Men helvete vad kul det var. Testa det om ni har hund! De e lite svårt i början när han springer som fan, för då e de inte bara att bromsa eller att svänga lite. Man får typ gå ut på gräs eller nått. Haha. Först åkte jag rakt in i ett staket de vart lite kul faktiskt :)

Fan nu blev jag väldigt sugen på att åka inlines igen. Har fan i mej lust att åka ut till Maxi imon, fråga mej int vad jag ska göra där? Jo Nudlar HAHA! Fast de e bara om det är varmt ute. För idag har nog varit den kallaste dagen denna veckan! Jag som laddat med en massa morötter, har nog käkat tre stycken idag. Hade ju tänkt o bli brun, låg där ute i 5 minuter sen stack Nizze till Zelma o hon blev arg så jag stoppa in han i buren, sen gick jag o la mej igen, dröjde några minuter sen fylldes hela himlen med sånna där "tunna" små moln, och de började blåsa kallt. Då gav jag upp. Borde vara olagligt! Jag ahr kommit på att mina djur har fjortis namn! Eller de stavas som om de e fjortisar som stavat det. Men så e ikke fallet, jag tycker de set fräckare ut med Z än S. Dessutom så ser de mer fjortis ut när man skriver "hej jag heter Zara, jag är Zexton år, jag bor i Ztockholm i Zverige" Eller hur? För faktiskt vilket ser bäst ut? De ser mer "gulligt" ut med typ mjukt. Z är mer fräsigt. O de e mina djur! De e de fräsigaste som finns!
Nizze - Nisse
Zelma - Selma
Bazzingo Sebastian - Bassingo Sebastian
Funderar lite på vad kaninungarna ska heta! Undras hur många de blir denna gången, inte bara en hoppas jag. Har liite namn redan
Svarta:
Ingo
Zack
Zeke
Joppe
Annan färg:
Elliot
Izor
Alex
Aw :D De e faktiskt bara 2 veckor kvar nu! hihi. Hela hennes "inne hus" är fullt utav sönder soppade tidningar! Borde fixa en ny bur nu. Värsta fall får hon o Nizze byta haha. Eller får hon ha den hon hade innan, o så får hon vara på balkongen!

Nae. Nu ska jag sussa!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar